چیزی که در ابتدای این مقاله گفتم فقط برای آشنا کردن شما با الگوریتم کبوتر بود. اما الان میخواهیم ببینیم که دقیقا الگوریتم کبوتر چیست و چگونه کار کار میکند.
میدانید که
بعد از اینکه گوگل الگوریتم کبوتر را وارد موتور جست و جوی خودش کرد، تغییراتی در صفحه نتایج جست و جو (یا همان SERP) ایجاد شد که در رتبه بندی بسیاری از وبسایت ها تاثیر گذاشت. مثلا فرض کنید که یک کافه (میبینید چقدر به کافه علاقه دارم!) در منطقه گیشا وجود دارد. اگر قبل از اینکه الگوریتم کبوتر اعمال شود، شما عبارت "کافههای خوب تهران" را جست و جو میکردید، ممکن بود که اسم این کافه را هم در فهرست گوگل ببینید. اما بعد از اینکه این الگوریتم اعمال شد، اسم این کافه از این فهرست پاک شد! این تا حدی به ضرر کافه است، نه؟ اما همیشه هم اینطور نیست. چرا؟ چون از طرف دیگر اگر شما عبارت "کافههای خوب در گیشا" را سرچ کنید، احتمال زیاد اسم این کافه را خواهید دید.
همانطور که از نمودار و از خلاصه یافته ها هم میبینید، اکثر افرادی که در این مطالعه بررسی شدند، فقط تغییرات جزئی دیده اند. البته بخشی از این کسب و کار ها هم وجود دارند که از کاهش ترافیک
هر الگوریتم تازهای که وارد دنیای جست و جو میشود، متاسفانه همیشه خبر خوب به همراه ندارد! چون همیشه کسب و کارها و وبسایتهایی هستند که به نوعی ضرر میکنند. مثلا زمانی که این الگوریتم برای اولین بار در آمریکا و بعدها در انگلستان و استرالیا اعمال شد، عبارات مربوط به شغل یابی تا حد 68 درصد کاهش پیدا کردند و علاوه بر آن، کسب و کارهای املاک آنلاین هم شاهد کاهش 63 درصدی شدند. این کار باعث شاکی شدن خیلی از کسب و کارها شده بود.
اما همیشه باید جنبه مثبت قضیه را هم دید! درست است که بعضی کسب و کارها از این قضیه ضرر کردند، اما همین الگوریتم باعث ایجاد و رشد انواع جدیدی از کسب و کارها هم شد. منظورم از این حرف دقیقا "دایرکتوری" یا همان directory است که با اسم وبسایت مرجع هم شناخته میشود.
هر الگوریتم تازهای که وارد دنیای جست و جو میشود، متاسفانه همیشه خبر خوب به همراه ندارد! چون همیشه کسب و کارها و وبسایتهایی هستند که به نوعی ضرر میکنند. مثلا زمانی که این الگوریتم برای اولین بار در آمریکا و بعدها در انگلستان و استرالیا اعمال شد، عبارات مربوط به شغل یابی تا حد 68 درصد کاهش پیدا کردند و علاوه بر آن، کسب و کارهای املاک آنلاین هم شاهد کاهش 63 درصدی شدند. این کار باعث شاکی شدن خیلی از کسب و کارها شده بود.
اما همیشه باید جنبه مثبت قضیه را هم دید! درست است که بعضی کسب و کارها از این قضیه ضرر کردند، اما همین الگوریتم باعث ایجاد و رشد انواع جدیدی از کسب و کارها هم شد. منظورم از این حرف دقیقا "دایرکتوری" یا همان directory است که با اسم وبسایت مرجع هم شناخته میشود.
انتشار الگوریتم کبوتر سبب ایجاد بروز رسانی در تعاریف و فاکتور های گوگلدر مورد کسب و کارهای محلی گردید و سایت های بسیاری با توجه به فعالیت اسپم خود در این زمینه ، دچار پنالتی گوگل شدند.
ساختن لینک هوشمند ، انتشار محتوای منحصربفرد و اتوریتی دامنه ، همه و همه رتبه بندی محلی را پشتیبانی می کنند.
ایجاد متن، ویدئو و محتوای تصویری که کسب و کار شما را با یک محله یا منطقه خاص مرتبط می کند، این امر سبب می شد تا وب سایت شما به عنوان یک منبع برای جستجو در آن منطقه در اولویت باشد .
اقداماتی که باید برای کسب رتبه انجام شود عبارتند از: بهبود دقت و گستردگی نقل قول ها و استنادات خود، حذف لیست ها و محتوای تکراری، کسب بازبینی مطلوب و … می باشد. برندهای تجاری بزرگ باید توجه ویژه ای به این اهداف پایه ای داشته باشند، با توجه به اجرای مناسب این موارد می توان آنها را در رتبه بندی های محلی نگه داشت.
ابتدا اطمینان حاصل کنید که شما دستورالعمل گوگل را دقیق مطالعه کرده اید و سپس اقدام به تنظیم محیط برای همه کسب و کارهای محلی، با گزارش هر گونه نقضی که با آن روبرو هستید، کنید. گوگل ممکن است همیشه بر روی گزارش های شما اقدامی نکند، اما بهتر است تلاش کنید، به خصوص اگر اقدام به اطلاع رسانی اسپم کنید. ممکن است با حذف آن سایت اسپم، جایگاهی برای نمایش کسب و کار خود باز کنید . البته، هرگز یک کسب و کار را فقط به این دلیل که متعلق به رقیب شماست، گزارش نکنید و فقط کسب و کار هایی را که ناقض دستورالعمل های گوگل هستند را گزارش کنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو،
لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه
تگ های هدر(H1 , H6) چیست + تاثیر H1 در سئو سایت + تگ های H و سئو و بهینه سازی سایت