الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

 

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ بر خلاف بروز رسانی های قبلی پنگوئن و پاندا که در ابتدا به عنوان یک افزونه برای الگوریتم اصلی گوگل منتشر شده بودند، مرغ مگس خوار از همان ابتدا به هسته اصلی الگوریتم گوگل اضافه شد، در حالی که باور بر این است که بسیاری از اجزاء موجود الگوریتم اصلی دست نخورده باقی مانده است، بروز رسانی Hummingbird به صورت فزاینده و پیچیده ای در باره ی تعهد و هدف گوگل به نشان دادن مرتبط ترین نتایج به پرس و جوی کاربران است.

گوگل در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ الگوریتم مرغ مگس خوار (  Hummingbird  ) را معرفی کرد، این معرفی در حالی بود که یک ماه قبل این الگوریتم شروع به کار کرده بود. در حالی که بعد از بروزرسانی های قبلی مانند پاندا و پنگوئن گزارشات بسیار زیادی مبنی بر از دست رفتن ترافیک و رنکینگ به وجود می آمد، به نظر می رسد Hummingbird تاثیر منفی روی وب کلی نداشته باشد. به طور گسترده تر این بروز رسانی بیشتر به عنوان یک اثر گذاری مثبت بر روی پایگاه دانش و اطلاعات گوگل که به عنوان «Knowledge Graph» شناخته می شود. با این حال بعضی از سئوکار ها گزارش داده اند که این بروزرسانی بر روی بعض از نتایج تاثیر گذاشته است.

گراف دانش و جستجوی معنایی

برای درک کامل هدف و پشت پرده ی الگوریتم مرغ مگس خوار، مهم است که ابتدا با ویژگی های اصلی موتور های جستجو که بیشترین تاثیر گذاری را دارند آشنا شویم: جستجو معنایی و گراف(نمودار) دانش.

یک سال قبل از انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل Knowledge Graph یا همان گراف دانش را عرضه کرد، هرچند که واقعا یک نمودار یا گراف نبود، بلکه بیشتر یک سری ویژگی جدید به SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو بود، که با هدف فراهم آوردن پاسخ های سریع و دقیق به پرسش های کاربران در مورد افراد، مکان ها و چیزها بود.

برای اینکه بدانید تاثیری در بهینه سازی سئو دارد روی لینک هایلات شده کلیک نمایید

شما می توانید با جستجو برای «chocolate chip cookies» نمودار های دانشی که برای آن وجود دارد را مشاهده کنید. این SERP ها حاوی نتایج و لینک های ارگانیک به سایت هایی که این داده ها از آن دریافت شده است هستند، همچنین یک سری داده های غنی نیز در گراف دانش وجود دارد، مانند یک جعبه ی پاسخ شامل طرز تهیه، در پنل سمت راست هم می توانید اطلاعات و ارزش غذایی این محصول را پیدا کنید، همچنین پیشنهاد هایی برای جستجو های مرتبط وجود دارد.

چگونه گوگل تصمیم می گیرد این نمودار ها و اطلاعتی که نمایش می دهد به اندازه ی کافی نیاز و هدف کاربر برای انجام این جستجو را رفع می سازد؟ در این جا جستجوی معنایی وارد می شود.

جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج موجود در SERPها را متناسب به زبان پرس وجوی کاربران اینترنت و فراتر از معانی کلمات منحصر به فرد مطابقت دهد، مطالب حاشیه ای را وارد بازی کند، چه زمانی که قصد کاربر ضمنی باشد چه صریح فرقی ندارد. برای بهتر آشنا شدن با جستجوی معنایی در عمل دوباره نگاهی به تصویر بالا که SERPهای مربوط به «chocolate chip cookies» را نشان می دهند، بیاندازید. هرچند که جستجویی که انجام شده صرفا برای کوکی بوده است، جستجوی معنا شناختی به رغم واضح بودن نتایج جستجو برآورد هایی نیز انجام داده است (که، به معنای واقعی ، می تواند به تصاویر یا تعریف کوکی ها اشاره کند)، قصدی که در پشت جستجو وجود دارد با زبانی که برای آن استفاده شده است متفاوت است. پس گوگل نتایجی را نشان داده است که بیشتر قصد کاربر را نشانه می گیرد تا زبان جستجوی کاربر را. در نتیجه، ما شاهد SERP پر از دستور العمل ها، حقایق تغذیه، و دیگر موضوعات مربوط به ساخت و یا خوردن کوکی ها است.

به گفته خودشان، افزایش قدرت جستجوی معنایی گوگل را قادر می سازد، کلمات خود و رابطه های بین موجودیت ها با یک دیگر را در دنیای واقعی درک کنند. تمرکز Hummingbird در مطابقت دادنِ پرس و جو ها با نتایج جستجو متکی بر هوشمندی تکنولوژی گوگل است.

چگونه باید به این هدف رسید

الگوریتم مرغ مگس خوار با هدف افزایش رضایت کاربران از نتایج جستجو ایجاد شده است. بنابراین برای گرفتن رتبه بهتر از این الگوریتم باید موارد زیر را رعایت کنیم:

1-   محتوای طبیعی ایجاد کنید

گاهی وقتی که در محتوا کلمات کلیدی را اضافه میکنیم، خوانایی محتوا کاسته میشود. محتوا باید سلیس و روان باشد. کاربر باید براحتی با محتوای ایجاد شده ارتباط برقرار کند. بهترین توصیه برای نوشتن یک محتوای طبیعی آن استکه بگوییم: همانطور که مطلبی را بیان می کنید، آن را بنویسید. محتوا با هدف آسان کردن درک مخاطب از کالا و خدمات ایجاد میشود. پس محتوا را طوری بنویسید که واقعا به کاربر برای ارتباط راحتتر با محصولات سایت کمک کند.

2-   آدرس صفحات را بدرستی انتخاب کنید

آدرس سایت باید براحتی قابل خواندن باشد. کاربر باید بتواند با خواندن آدرس یک صفحه تشخیص دهد که محتوای آن در باره چه موضوعی است. از کاراکترهای خاص و URL هایی که برای کاربر قابل تشخیص نیستند استفاده نکنید. نکته: بهتر است که تمام کاراکترهای آدرس صفحات به یک زبان باشند. زیرا هنگام تایپ آدرس به دو زبان، کلمات آدرس صفحه جابجا به نمایش در خواهند آمد. بنابراین سعی کنید که تا جای ممکن در آدرس صفحه حروف فارسی و انگلیسی را با هم بکار نبرید.

3-   نرخ پرش را با انتخاب تگ های عنوان بندی دقیق کاهش دهید

تعریف: نرخ پرش، عبارتست از : درصدی از کاربران که بدون ایجاد هیچگونه تعاملی با سایت بلافاصله بعد از ورود به سایت، از آن خارج میشوند.

عنوان بندی دقیق، یعنی انتخاب عنوان صفحه بصورتی که کاربر با خواندن آن به درک درستی از محتوای صفحه برسد.

تگ عنوان بندی و تگ توضیحات meta descriptions باید کاملا بازتابی از محتوای صفحه باشند. هرگز برای دریافت کلیک بیشتر، با تولید عناوین پر بازدید نامرتبط به محتوا، موتورهای جستجو را گمراه نکنید.

هنگام ایجاد عنوان، کمپین های محلی و هدف قرار دادن کاربران یک منطقه جغرافیایی خاص را در نظر داشته باشید.

4-    معماری و ساختار سایت را ساده انتخاب کنید

معماری ساده در طراحی سایت به معنی آن است که به کمک منو ها و لینک ها، کاربر هرگز برای یافتن محتوای مد نظر خود دچار مشکل نشود.

5-    طراحی سایت برای موبایل یک اجبار است آن را انجام دهید

با توجه به افزایش نرخ بازدید کاربران موبایل از سایت ها و همزمان کاهش نرخ بازدید کاربران سایت به وسیله کامپیوتر، باید پذیرفت که طراحی سایت برای موبایل امروزه یک اجبار است.

کاربران اینترنت که از موبایل خود سایت ها را مشاهده می کنند روز به روز و سال به سال در حال افزایش میباشند. سایت هایی در بازار اینترنت امروز موفق هستند، که خدمات کاملی به کاربران موبایل ارائه دهند.

 

 

در گذشته اگر ما عبارتی همچون قد یک بازیکن معروف یا بازیگر معروف را جستجو می کردیم یا مثلا سن آن ها را جستجو می کردیم، مجبور بودیم تا در میان انبوهی از نتایج و منابع و بیوگرافی هایی طولانی به دنبال سن و قد شخص مذکور باشیم.

اما پس از شروع عملکرد این الگوریتم دقت جستجو ها افزایش یافت. دیگری نیازی نیست برای یافتن سن و قد و اطلاعاتی جزئی همچون این ها، دقیقه ها و ساعت ها در میان انبوهی از اطلاعات جستجو کنیم، بلکه با جستجو ی اینچنین عبارت هایی، کادری در صدر صفحه ی نتایج جستجو باز می شود می شود که این اطلاعات جزئی را به صورت واضح نمایش میدهد.


آموزش سئو جستجو ,یک ,ها ,های ,گوگل ,سایت ,مرغ مگس ,الگوریتم مرغ ,جستجوی معنایی ,ها و ,است کهمنبع

طراحی سایت

بهینه سازی سئو و سرعت سایت

لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

تگ های هدر(H1 , H6) چیست + تاثیر H1 در سئو سایت + تگ های H و سئو و بهینه سازی سایت

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست

کش سایت چیست ؟

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

با من بخوان پزشکی vk دکتر ستایش خرید اینترنتی گیتار - گیتار ایران DC FARSI طراحی و اجرای شبکه ، لینک رادیویی، دکل مهاری نگاه به زیبایی عشق موزیک|دانلود آهنگ جدید اجرای پوشش داکرومت با کیفیت